Welke algemene voorwaarden heb ik nodig voor mijn bedrijf?

17 Sep 2020

Welke algemene voorwaarden heb ik nodig voor mijn bedrijf?

Ten eerste ben ik geen juridisch expert! Ik ben echter een bedrijfseigenaar van meer dan 7 jaar en heb een raamwerk dat ik u kan voorstellen dat u in overweging neemt bij het opstellen van uw Algemene voorwaarden.

Er zijn twee redenen dat u ze minimaal moet hebben. Ten eerste om uw klant te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een manier hebben om zichzelf te beschermen wanneer ze zaken bij u onderbrengen. U kunt garanties geven over de betalingsvoorwaarden, eventuele extra's in aanmerking komen en hen hopelijk een duidelijk begrip bieden van de service die ze kunnen verwachten. Help uw publiek ook om een ​​duidelijk inzicht te krijgen in wat u hen te bieden heeft, en beheer hun verwachtingen van u.

Ten tweede is het om u te beschermen. U heeft gezorgd voor een duidelijke infrastructuur van betalings- en contactvoorwaarden en een duidelijk begrip gegeven van het gedrag dat u van hen verwacht.

Elke provincie en elk land heeft ook een noodzakelijk kader, dus zorg ervoor dat u zich houdt aan uw lokale jurisdictie.

Ik raad u ten zeerste aan om uw algemene voorwaarden naar uw klant te sturen in de offertefase / introductiefase en ze duidelijk achter te laten (niet in kleine letters) en vóór de totale prijs. Mensen lijken te lezen van de prijs en een back-up te maken van de e-mail of het vel papier, in plaats van onder de prijs te lezen.

Financiën

Dit is meestal het gemakkelijkste en eerste waar iedereen aan denkt.

Zal ik de klant betalingsvoorwaarden aanbieden?

Als uw vergoeding hoger is dan een bepaald bedrag, biedt u hen dan de kans om in termijnen te betalen? Of kunnen ze aan het begin de helft betalen en aan het einde het saldo?

Welke betalingsopties zal ik bieden?

Veel kleine bedrijven gebruiken draagbare apps zoals SumUp om betalingen van kaarthouders te accepteren Zou dit op deze dagen een optie kunnen zijn?

Bankoverboeking

Geef uw bankgegevens nooit openbaar, alleen aan mensen die u rechtstreeks factureert .

PayPal

U kunt uw klant u laten betalen met een zakelijke PayPal-rekening. Op deze manier kunnen ze betalen met hun persoonlijke of visitekaartje. Aangezien zij betalen voor een "Dienst", moet u ervoor zorgen dat ZIJ de vergoedingen accepteren, niet u.

Wanneer moet ik betaling verwachten?

Levert u een maandelijkse dienst? Wilt u op de 28e van elke maand betaald worden? Zorg ervoor dat uw klant het weet.

Betalingsvoorwaarden

Als uw klant een bepaald bedrag moet betalen, bijvoorbeeld minder dan $ 200, kunnen ze dan misschien betalen dat in 14 dagen? Geef ze meer dan $ 500, misschien 30 dagen?

Contact

Vandaag is iedereen de hele tijd open als je een website hebt en vooral als je hebt je bedrijf op sociale media. Maak op beide duidelijk wanneer uw openingstijden zijn en probeer u eraan te houden. Als iemand je achteraf een bericht stuurt - behalve dat het extreem winstgevend is of een ernstige noodsituatie is, probeer je aan je werktijden te houden. Dit helpt uw ​​publiek om uw "vrije" tijd te respecteren en voorkomt dat u een burn-out krijgt.

Als u offertes verstrekt of producten verzendt vanaf een e-commercewebsite, moet u ervoor zorgen dat u hoe snel uw klant een reactie verwacht (misschien 3 werkdagen?).

Hoe kunnen ze contact met mij opnemen?

Noem elk platform dat u ' opnieuw beschikbaar op LinkedIn, Facebook Business Page Messenger, en natuurlijk telefoon en e-mail.

Herinner hen aan uw uren contact.

Zijn er omstandigheden waarin uw cliënten mogelijk een voorkeursbehandeling krijgen en meer toegang tot u? Zo ja, maak dat dan duidelijk.

Offertes

De meeste zaken beginnen hiermee! Niemand is echter perfect en fouten kunnen worden gemaakt door de klant (en u natuurlijk). Als u echter een schriftelijke offerte heeft ingediend en zij hebben enig aspect ervan gewijzigd, is deze formulering handig omdat u dan de prijs kunt wijzigen ALS de wijzigingen een impact hebben gehad: 

Alle citaten zijn ten minste gedeeltelijk gebaseerd op informatie van de cliënt. Als blijkt dat een van de door de klant verstrekte informatie per ongeluk of anderszins onjuist is, behoudt "Bedrijfsnaam" zich het recht voor om eventuele daaruit voortvloeiende extra kosten door te berekenen aan de klant.

Ook handig :

Tenzij specifiek vermeld, zal de laatste prijsopgave aan de klant worden beschouwd als de overeengekomen vergoeding voor het bedrijf.

Offertes zijn geen juridisch bindend contract, alleen een contract is een juridisch bindend contract.

Telefoongesprekken

Kunt u bevestigen dat alle oproepen die tussen u zijn gemaakt, zullen worden opgevolgd met een e-mail? Ik kan je niet vertellen hoe waardevol een oefening dit in de loop der jaren voor mij is geweest. U kunt noteren waar uw gesprek over ging en ook welke verzekeringen aan beide kanten zijn gegeven.

Het betekent ook dat als er weken of zelfs maanden tussen de communicatie tussen u zitten, dit u op het goede spoor houdt.

Mijn voorkeursmethode is om te bellen en een bevestigingsmail te sturen, zoveel sneller dan alle gesprekken tussen jullie via e-mail te doen.

Een cliënt onboarding

U kunt cliënten op verschillende manieren onboarden. Door ze handmatig toe te voegen aan een database, een e-maillijst op een contactformulier, of natuurlijk via een e-commerce website.

U moet bescherming bieden voor hun gegevens, en dit is een goed moment om hen te herinneren aan uw gegevens- en cookiebeleid of een link naar het, aangezien deze vrij lang kunnen zijn! Het is vermeldenswaard dat een cookiebeleid op uw website niet de verantwoordelijkheid van uw website-ontwikkelaar is - het is van u! Zorg ervoor dat u begrijpt wat het beleid inhoudt.

Prijzen, kortingen en aanbiedingen

Biedt u kortingen aan een lid van een netwerk? Gaat u korting geven als uw klanten 2 of meer diensten of producten bij u kopen? Hebben ze toegang tot aanbiedingen als ze lid worden van uw e-maillijst of sociale pagina's?

Wat zijn uw prijzen inclusief?

Handig om te weten, zo veel bedrijven doen ze anders.

Moet u belasting over de toegevoegde waarde (btw) voor buitenlandse klanten of omzetbelasting opnemen? Inclusief verzendkosten en verpakking?

Wat gebeurt er als je uit elkaar gaat?

Ze beëindigen je

Er zijn minstens twee redenen waarom ze met jou willen eindigen. 1. Ze hebben een betere prijs of betere service gevonden en 2. Uw klant heeft het gevoel dat u iets verkeerd heeft gedaan en wil vertrekken.

Ze hebben een betere prijs of service gevonden

Als dit het geval is, kun je misschien schrijven dat ze welkom zijn om bij je terug te komen met het aanbod van de concurrent en je zult proberen om het waar mogelijk te matchen (zorg ervoor dat het hetzelfde is).

Uw klant heeft het gevoel dat u iets verkeerd heeft gedaan

Het overkomt iedereen, we zijn niet onfeilbaar. Behandel deze allemaal als een les. Elke keer dat u een les krijgt, maak er dan een term en voorwaarde van om u te helpen ermee te stoppen! Het helpt ook om de verwachtingen van zowel u als uw cliënt te corrigeren.

Hoe kan uw klant restituties krijgen?

Geef uw klant een realistisch tijdsbestek om eventuele terugbetalingen te verwachten, houd rekening met werkdagen en feestdagen.

Vertel het hen Wat je wel en niet doet

Door de jaren heen is mij gevraagd om veel dingen te doen die ik normaal niet zou doen. Toen ik voor het eerst in het bedrijfsleven begon, stemde ik ermee in om de e-mails van een klant op MailChimp te doen. Ik haatte het! Dus toen we een jaar later uit elkaar gingen, zorgde ik ervoor dat ik duidelijk zei dat ik geen e-mailbeheer doe.

Een andere klant had me gevraagd om ze op sociale profielen in te stellen en te minimaliseren wie er daarna toegang toe zou hebben. Vreemd verzoek, maar ik heb het gedaan. Ik realiseerde me toen dat ik er absoluut geen voldoening mee kreeg. Nu is het iets wat ik niet doe.

Aan het eind van de dag - dit zijn jouw zaken en jij hebt de leiding. Je moet natuurlijk proberen om aan de verwachtingen van je klant te voldoen, MAAR je begint al snel een hekel aan je baan te hebben als je niet doet wat je leuk vindt.

Nu vertel ik mijn klanten duidelijk wat ik doe op al mijn sociale platforms, mijn website en mijn algemene voorwaarden.