Social media en SEO voor meer online succes

11 Mar 2021

Social media en SEO voor meer online succes

Ondernemen is een vak apart. Je bedrijf loopt goed: je hebt een vast klantenbestand opgebouwd en ook nieuwe klanten weten je te vinden. Hoewel je bedrijf goed kan lopen, is er vaak nog ruimte voor verbetering. Hoe hard ben jij bezig met social media en je online vindbaarheid? 

Social media

Het beheren van je social media doe je aan de hand van een social mediaplan. Maak een planning op zodat je doordachte marketing campagnes kan opzetten die niet alleen de aandacht trekken maar ook echt bijdragen aan je het grotere geheel. Maak een keuze uit de kanalen, kies relevante content, een gepast advertentiebudget, analyseer en stuur bij waar nodig is. Dit klinkt als veel werk en laten we gewoon eerlijk zijn, dat is het ook. Ja, je kan het zelf in handen nemen, maar een samenwerking met een marketingbureau is vaak echt aan te raden. Ze beheren je pagina’s, zorgen voor meer volgers, komen met de leukste ideeën en concepten en zorgen bovendien dat alles netjes op tijd geregeld is en er tijdig kan worden bijgestuurd. (Nog) geen budget voor? Geen nood, ook dan kan je scoren met social media. Er zijn op het internet talloze artikels over geschreven. Mits wat opzoekwerk en eventueel een cursus hier en daar, kan ook jij een social media-expert worden. 

Online vindbaarheid

Je hebt een website, leuk! Maar vinden mensen je ook als ze op zoek zijn naar de producten of diensten dat jouw bedrijf aanbiedt? Hier komen SEO en SEA de kop op steken. Het is een ongelooflijk doeltreffende manier om meer bezoekers naar jouw website te trekken. Als je dan door analyse nog eens weet wat bezoekers op jouw website doen, waar ze afhaken en waar ze net verder klikken, kan jij hier haarfijn op inspelen. Klant tevreden, jij tevreden. 

Data Analyse en nieuwe opportuniteiten ontdekken 

Hier komt de echte kracht van online marketing naar boven. Door middel van data en de rapporten die je met behulp van verschillende tools uit je data kan trekken, krijg je een mooi inzicht in het gedrag van je bezoekers en volgers en dus je potentiële klanten. Speel in op de inzichten die je uit Google Analytics en andere tools verwerft en pas je digitale strategie aan, niet zomaar op gevoel, maar op basis van gegevens waar niet over te discussiëren valt. 

Ben je op zoek naar een innovatief branding bureau in België dat je niet teleur zal stellen? Kijk voor je een beslissing maakt naar de website van verschillende agencies, lees hun reviews, sla een praatje met hen en ga pas met een bureau in zee als je dat echte ‘match gevoel’ hebt. Ze bepalen namelijk mee de koers van jouw bedrijf en dat is niet niks.