8 manieren om werknemers tevreden te houden

23 Sep 2020

8 manieren om werknemers tevreden te houden

Laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal op een plek gewerkt waar we gewoon niet blij waren om aan het werk te gaan, er waren zelfs dagen waarop je angst had van voor de dienst, of misschien begon je je te voelen een vleugje verdriet op zondagavond omdat het weekend voorbij was. Of u nu een bedrijfseigenaar bent of een werknemer bij een groot bedrijf, het is belangrijk om het geluk van de werknemer te begrijpen. Bedrijfseigenaren zouden zich hiervan meer bewust moeten zijn, aangezien het behoud van werknemers daadwerkelijk kan bijdragen aan een succesvol bedrijf en gelukkige werknemers meer gemotiveerd zullen zijn om aan het werk te gaan. Hier zijn enkele manieren om uw werknemers tevreden te houden, zodat uw bedrijf kan slagen.

Wek vertrouwen in uw werknemers

Als uw werknemers het gevoel hebben dat ze niet uw volledige steun hebben, dan ze zullen zich niet gemotiveerd voelen om voor u te werken, en zullen twijfelen. U wilt ervoor zorgen dat uw medewerkers weten dat u hen kunt vertrouwen. Het kan zo simpel zijn als het delegeren van een opdracht aan hen zonder ze te micromanagen. Dit zal uw werknemers bewijzen dat u een sterk geloof in hun werk hebt, dat u het gevoel heeft dat ze een taak alleen kunnen doen en dat u de kwaliteit van hun werk waardeert.

Geef ze de ruimte om te groeien

Misschien is het tijd om uw beste werknemer een promotie aan te bieden. Kijk eens rond voordat je iemand gaat inhuren voor een grote functie bij je bedrijf. Misschien is er een werknemer die uitzonderlijk werk heeft verricht en promotie verdient. Als werknemers zien dat er een kans is om te groeien binnen het bedrijf, zullen ze gemotiveerd zijn om het beter te doen en hard te werken in de hoop die promotie te krijgen. Wie houdt er immers niet van een mooie loonsverhoging!

Maak jezelf duidelijk

Als het gaat om het tonen van goed leiderschap, is het belangrijkste dat je kunt doen, goede communicatieve vaardigheden tonen, en op de juiste manier communiceer met uw medewerkers om problemen langs de lijn te voorkomen. Er is niets erger dan onduidelijk zijn over de taak die voor u ligt of de doelen die u wilt dat uw medewerkers bereiken. U wilt ervoor zorgen dat uw medewerkers een duidelijk beeld hebben van wat uw doelen zijn en hoe ze deze doelen kunnen bereiken. Loop niet om het idee heen. Wees gewoon eerlijk en ter zake. Het zal u verbazen hoeveel werknemers een baas waarderen die meteen ter zake komt.

Werknemersevaluaties aanbieden

Dit is een geweldige manier om niet alleen waardering te tonen aan uw werknemers, maar ze ook de kans te geven om te groeien of zelfs zichzelf verbeteren op het werk. Als werknemers zijn we er trots op dat onze baas met plezier werkt in het werk dat we doen, en we zijn er ook trots op opbouwende kritiek te ontvangen als er verbeterpunten zijn. Probeer twee keer per jaar werknemersevaluaties te geven. Ze hoeven niet uitgebreid te zijn, maar vermelden gewoon de sterke en zwakke punten van elke medewerker, en waar ze kunnen verbeteren.

Maak jezelf benaderbaar

Een groot leider moet zich altijd benaderbaar voelen. Dit betekent niet dat u beste vrienden moet worden met uw medewerkers en elkaars nagels moet lakken. Het kan zo simpel zijn als de deur van uw kantoor open houden, zodat de medewerker binnen kan komen zonder het gevoel te hebben dat hij of zij u stoort. Het kan ook zo simpel zijn als de werknemers vragen hoe het met ze gaat als u zich in een gemeenschappelijke ruimte bevindt. Door jezelf benaderbaarder te maken, zal de medewerker het gemakkelijker voor hem of haar vinden om naar je toe te komen als hij of zij problemen heeft thuis of op het werk en er met jou over moet praten, of kan hij met jou praten als hij / zij problemen heeft met opdracht.

Wees consistent

Consistentie is de sleutel als u een goed bedrijf wilt runnen, en het is belangrijk dat u ook consistent bent met uw werknemers. Hoewel u een goede relatie met uw medewerkers wilt behouden, moeten ze toch begrijpen dat u hun baas bent en dat u indien nodig uitvoerende beslissingen moet nemen. Zorg er daarom voor dat u dat leiderschap over de hele linie handhaaft en dat u iedereen met dezelfde autoriteit behandelt. In het bedrijfsleven is geen ruimte voor vriendjespolitiek.

Volledige transparantie tonen

Dit is misschien wel een van de belangrijkste dingen die u als werkgever kunt doen, en dat is volledige transparantie tonen aan uw medewerkers. Er is niets enger dan het senior managementteam voortdurend geheime vergaderingen te zien houden en niet te zien communiceren met hun werknemers. U hoeft niet volledig in detail te treden over wat er gebeurt, maar door tweewekelijkse teamvergaderingen te hebben met alle leden van het bedrijf en belangrijke bedrijfskoppen te bespreken, laat u zien dat u volledig transparant bent naar de medewerkers.

Speciale voordelen geven

Speciale voordelen zullen uw medewerkers zeker tevreden houden, en ze kunnen op verschillende manieren worden uitgedeeld, of het nu extra vakantietijd is voor een belangrijk doel halen of het team aan het eind van de week mee uit eten nemen. Door extraatjes te geven, blijft uw team gemotiveerd. Een ander populair extraatje zijn de beruchte zomervrijdagen, waar werknemers tijdens de zomermaanden op vrijdag vroeg naar huis mogen.

 

Laatste gedachten

Uw werknemers zullen uw bedrijf maken of breken, en kansen zijn dat als u ze tevreden houdt, ze zich meer gemotiveerd zullen voelen om weer aan het werk te gaan en u goede resultaten zullen opleveren die uw bedrijf draaiende houden. Het gaat er niet om dat u uw werknemers met de hand vasthoudt of ze een gouden ster geeft als ze iets goed doen. Het gaat om het geven van eer waar het gepast is en om volledige waardering te tonen voor het geweldige werk dat ze doen. Dus de volgende keer dat u iets leuks voor uw werknemers wilt doen, kunt u overwegen om deze lijst opnieuw te bekijken om te zien wat u kunt doen, zodat zij een gevoel van waardering kunnen voelen.