7 goedkope manieren om de omzet van uw bedrijf te verhogen

05 Oct 2020

7 goedkope manieren om de omzet van uw bedrijf te verhogen

Of u nu een start-up of een doorgewinterde ondernemer heeft, de primaire focus van uw bedrijf moet liggen op het vergroten van uw winst en verkoopvolume, waarvoor het aantrekken van de juiste soort klanten vereist is.

Er zijn altijd groeiende uitdagingen in elk bedrijf en het behouden van klanten en hen verleiden om uw producten en diensten te kopen, is misschien niet zo eenvoudig als het lijkt. Aan de andere kant moeten kleine en middelgrote ondernemingen ook binnen een krap budget werken en hun verkoopdoelen behalen.

Ook moeten bedrijven met een online aanwezigheid een SSL-certificaat gebruiken om klantvertrouwen en -loyaliteit in hun merk.

Hoe kunt u de omzet van uw bedrijf omhoogschieten met behulp van goedkope methoden?

Volgens statistieken van Small Business Trends komt 65% van de omzet via bestaande klanten . De kans om aan bestaande klanten te verkopen is ongeveer 60-70%, terwijl het verleiden van nieuwe klanten om producten te kopen slechts 5-20% is. Dit betekent dat de kans om een ​​huidige klant te converteren groter is.

Hier zijn een paar tips om de omzet van uw bedrijf te verhogen:

Breng sociale media tot stand aanwezigheid

Aangezien veel klanten mobiele apparaten en websites gebruiken om naar producten en diensten te zoeken, moeten bedrijven met hen in contact komen via sociale mediaplatforms. Ze moeten minimaal een Facebook-pagina hebben met hun contactgegevens en informatie over hun bedrijf. Bedrijven moeten ook posts op sociale media maken die interessant en relevant zijn voor hun business line.

  • Kies de juiste promotieproducten

Promotionele producten kunnen een een lange weg in het betrekken van uw potentiële klanten en het opbouwen van vertrouwen voor uw merken. Denk vanuit het perspectief van uw klant en wat ze in de eerste plaats zouden willen. De producten moeten in de eerste plaats aantrekkelijk en nuttig voor hen zijn en tegelijkertijd budgetvriendelijk om het betaalbaar te maken voor uw bedrijf. Bijvoorbeeld reistassen, mokken, gratis downloads van inhoud of e-books kunnen goede ideeën zijn om uw producten te promoten.

  • Identificeer uw doelgroep

Bedrijven moeten de juiste koperspersoonlijkheid vinden om reclame te maken voor hun producten op basis van geslacht, demografie, opleidingsniveau, enz. Het zou ook helpen als u kijkt naar hun interesses, doelen, functieprofiel, locatie en het aanpakken van verschillende uitdagingen die ze mogelijk hebben met behulp van een enquête. Het is essentieel om ongeveer drie maanden lang één koperspersoon te targeten en vervolgens door te gaan naar de volgende in plaats van meerdere persona's tegelijk te targeten.

  • Gebruik een boeiende bestemmingspagina

Een startpagina of bestemmingspagina moet aan een specifiek doel zijn gewijd en de bezoekers van uw website betrekken door hen over te halen tot handelen. Dit kan het aanmelden voor een nieuwsbrief zijn, een vrijblijvende gratis offerte krijgen of zelfs een e-book downloaden. Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina overeenkomt met uw verkoopdoel en gebruik gerichte advertenties om de juiste doelgroep aan te spreken.

  • Zorg voor professioneel en goed opgeleid personeel

Klanten zijn de sleutel tot het succes van elk bedrijf, en het is logisch om ervoor te zorgen dat zij ook een algehele positieve ervaring hebben met uw personeelsleden. Uw verkooppersoneel moet goed kunnen communiceren met klanten en al hun vragen kunnen beantwoorden. Het is essentieel om uw team op de hoogte te houden van de nieuwe producten. Als ze klachten of opmerkingen hebben, is het noodzakelijk om deze zo snel mogelijk te behandelen.

  • Gebruik e-mailmarketing voor het koesteren van leads

E-mail is de beste methode om uw verkoopleads aan te trekken en ze om te zetten in prospects. Op toestemming gebaseerde e-mailmarketing kan echter de beste methode voor zakelijke communicatie zijn; anders kunnen klanten worden afgewezen als ze regelmatig verkoopaanbiedingen ontvangen. Gebruik een maandelijkse nieuwsbrief om bedrijfsgerelateerde informatie of blogs te delen, inclusief brancheadvies, om uw klanten op de hoogte te houden.

E-mailmarketing wordt comfortabeler dan voorheen met automatisering en het gebruik van de juiste tools. Het is mogelijk om uw e-mailcampagnes aan chat te koppelen, waardoor real-time communicatie met uw klanten comfortabeler wordt.

  • Bied kortingsacties en bundelaanbiedingen

Gebruik creatieve manieren om uw aanbiedingen aan de klanten te combineren met behulp van bundels of pakketten. Het kan een goed idee zijn om vergelijkbare services samen te stellen als combo's of andere soorten services met kortingsaanbiedingen. Dit aanbod lijkt misschien lucratief voor uw klanten en geeft hen het gevoel dat ze meer waar voor hun geld krijgen.

  • Gebruik een aantrekkelijke CTA op uw startpagina

Calls to actie zijn cruciale elementen waarmee rekening moet worden gehouden om de verkoopvooruitzichten voor uw producten of diensten te vergroten. Zo kan CTA op de bestemmingspagina helpen om het navigeren voor uw bezoekers soepel en gemakkelijk te maken. Zorg ervoor dat u een effectieve en boeiende CTA gebruikt om uw websitebezoekers te betrekken, wat leidt tot hogere conversies.

  • Vergroot het vertrouwen van klanten in uw merk

Het is vrij onwaarschijnlijk dat klanten aankopen zullen doen op websites die mogelijk niet veilig zijn. Daarom moeten de meeste bedrijven met een online aanwezigheid ervoor zorgen dat ze het beste SSL-certificaat hebben, dat veilige transacties via internet mogelijk maakt. De communicatie is gecodeerd, wat kan helpen bij het voorkomen van online phishing of fraude.

Er zijn talloze merken in de branche die online transacties veilig maken voor hun klanten, zoals CheapSSLShop, GeoTrust, Comodo, DigiCert zijn enkele van de toonaangevende SSL-providers die worden geleverd met enkele van de superieure coderingsfuncties die het vertrouwen van uw klanten kunnen vergroten.

Conclusie

Verkopen kan een uitdagende taak zijn, vooral voor bedrijven die actief zijn op een klein budget. Bovendien is het verkoopproces zelf net zo ingewikkeld als het begrijpen van menselijk gedrag en de motieven van kopers om het product op de juiste doelgroep te richten.

Dit vereist effectieve verkoopstrategieën van bedrijven om vraag naar hun product te creëren en reclame te maken. om betrokkenheid bij klanten op te bouwen.

Gelukkig zijn de meeste fysieke bedrijven online aanwezig, wat nuttig kan blijken te zijn om hun producten effectiever dan ooit tevoren te verkopen.

De klantervaring is dus de sleutel tot het stimuleren van uw verkoop en het verbeteren van de merkloyaliteit onder uw klanten