6 Social Media Marketing Mythen

17 Sep 2020

6 Social Media Marketing Mythen

Het is niet altijd gemakkelijk om te weten wat waar is en wat niet als het om marketing gaat. Veel inspanningen kunnen een schot in het donker zijn. Sommige marketinginspanningen werken voor sommige mensen, en niet voor anderen. Er is echt geen one-size-fits-all. Als u niet het juiste onderzoek doet of het advies van anderen opvolgt, kunt u uw bedrijf daadwerkelijk schade berokkenen. Pas op voor deze marketingmythen, want ze zijn misschien helemaal geen dienst voor je.

Mythe #1: sociale media heeft e-mail vervangen

Misschien heb je heb gehoord dat het verzenden van e-mails naar uw klanten dood is. Dit is helemaal niet waar. Social media kunnen de persoonlijke benadering van een e-mail echt niet vervangen. Het is slechts een hulpmiddel om klanten vaker te bereiken. E-mail werkt nog steeds in marketingcampagnes en biedt mensen een persoonlijk tintje en is een vriendelijke herinnering dat u er nog steeds bent om hen te helpen.

Mythe #2: inhoud is nog steeds koning

Sociale media worden gebruikt om inhoud naar gebruikers te sturen en uw merk te ontwikkelen. Uw inhoud over uw branche en product / dienst geeft u autoriteit. Misschien beantwoord je hun vragen waarvan ze niet eens wisten dat ze die hadden. Met inhoud spreekt u uw publiek rechtstreeks aan. Uw inhoud moet de autoriteit van uw merk versterken en ervoor zorgen dat u er betrouwbaar uitziet. Bedenk hoe u effectief inhoud kunt maken om dat te doen.

Mythe #3: negeer de haters

Zwijgen op de radio bij negatieve feedback is toegeven dat je schuldig bent. Het toont ook geen goede klantenservice-ervaring aan anderen die opletten. Het is belangrijk om in de behoeften van uw klanten te voorzien, ook klanten die niet tevreden waren. Wanneer u sociale media gebruikt, gaat het niet alleen om het promoten van uw merk. Je moet ook omgaan met negatieve feedback.

Het is gewoon een van uw rollen als bedrijfseigenaar om dingen online te promoten. Zorg ervoor dat u de negatieve feedback in uw voordeel beantwoordt. Reageer snel en probeer het op een populaire manier te draaien, of leg misschien uit waarom het zo moet zijn. Reageer niet langzaam, want de negativiteit kan aan kracht winnen en op dat moment zullen je woorden verloren zijn.

Negatieve en positieve feedback hebben beide hun plaats. Negatieve feedback is goed omdat je hierdoor kunt verbeteren. Hoe je reageert op negatieve feedback, kan je er ook heel goed uit laten zien. Gebruik het in uw voordeel en reageer snel en professioneel. Negeer het echter niet.

Mythe #4: concentreer je gewoon op volgers die klanten worden

Ja, sociale media levert u meer klanten op, maar het doet meer dan dat. De volgers van een zakelijk social media-account waren al fan van het bedrijf voordat ze begonnen te volgen. Social media maakt het gemakkelijker om iets over een bedrijf te zeggen en te bewijzen dat het goed en legitiem is. Mensen kennen het bedrijf echter al en vinden het leuk. Sociale media zijn beter om betrokken klanten te houden. Dit is net zo essentieel als het bekendmaken van je naam.

Mythe #5: wees niet te transparant

Bij het maken van inhoud zou u kunnen denken dat u uw geheimen moet beschermen. Dit kan niet verder van de waarheid zijn. Mensen willen transparantie, en ze hebben iets anders nodig. Dit is wat je gaat opvallen in de zee van grotere vissen. Het is zeer waarschijnlijk dat uw concurrenten al weten wat u doet en hoe u het doet. Ook, alleen omdat het publiek weet hoe je iets doet, wil dat nog niet zeggen dat ze het kunnen nabootsen.

Denk erover na. Als we allemaal miljonair zouden worden van "Rich Dad, Poor, Dad", zou dat geweldig zijn, maar sommigen van ons hebben gewoon niet dezelfde mentaliteit of drive als Tim Ferriss. Waarom is het een voordeel om al je geheimen te delen? Door te delen wat u weet, vooral de diepe dingen, raken mensen geïnteresseerd in uw producten of diensten. Klanten zullen het waarderen dat je er zo zeker van was dat je je diepste geheimen kwijt kon en verfrissend open zou zijn.

Mythe #6: Social Media Metrics vertellen je niet echt wat je moet weten

Natuurlijk vindt u misschien niet één methode om de effectiviteit van uw campagne bij te houden, maar er zijn manieren waarop u kunt vaststellen Bepaalde aspecten. U kunt tools gebruiken waarmee u klantgedrag leert kennen. Die informatie laat u weten of uw campagne werkt of dat u iets anders moet doen. Ontdek welke statistieken het meest voor u betekenen. Het is volledig mogelijk om statistieken te meten als u op de hoogte blijft. Het draait allemaal om het bewustzijn van de consument.

Als u een bedrijf heeft, moet u eigenlijk aan online marketing doen. Dit is wat uw concurrentie doet. Het is effectief, maar het moet goed worden gedaan. Er zijn veel mythes over wat werkt en wat niet. We hopen dat we u hebben geholpen een aantal van die mythen te verdrijven. Het hebben van een goede strategie met de juiste informatie en richting maakt het verschil.