6 redenen waarom je bedrijf faalt

17 Sep 2020

6 redenen waarom je bedrijf faalt

We zien vaak dat mensen een bedrijf beginnen of werken in een bedrijf dat een hoge vlucht nam, de verkoop was geweldig, het personeel bleef goed behouden en de inkomsten waren ook hoog. Hoewel sommige bedrijven goed beginnen en veelbelovende resultaten laten zien, zien we ze vaak van het ene moment op het andere verdwijnen en vragen we ons dan af wat er is gebeurd. Dit is het resultaat van een mislukking, en of u nu een falend bedrijf had, in een bedrijf werkte of een bedrijf in uw buurt hebt zien mislukken, de waarheid is dat u dat koste wat het kost wilt vermijden. Dit is wanneer je jezelf moet afvragen waarom dit bedrijf faalt?

Er zijn verschillende redenen waarom een ​​bedrijf faalt, en het kan variëren van financiële problemen tot marketingfalen. Het is jouw taak als bedrijfseigenaar of aspirant-bedrijfseigenaar om deze dingen koste wat het kost te vermijden, en als ze niet kunnen worden vermeden, zoek dan in ieder geval een oplossing om uit dat gat te komen als je ooit in die situatie terechtkomt. Hier zijn een paar redenen waarom uw bedrijf faalt.

1. Financiële problemen

Een van de misvattingen over het zijn van een bedrijfseigenaar is dat er altijd geld binnenkomt, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. De waarheid is dat veel bedrijven periodes van grote inkomsten zullen meemaken en periodes waarin ze gewoon voorbij piepen. Een kleiner bedrijf kan dit misschien overleven, maar een groter bedrijf dat meerdere werknemers betaalt, hoge huurprijzen betaalt voor hun ruimte en belasting betaalt, kan een zwaardere klap krijgen 

Wanneer we dit moment bereiken, zoeken we naar financiering die gepaard gaat met hoge rente tarieven en leiden uiteindelijk bedrijven in een groter gat als ze niet snel inkomsten beginnen te genereren. Als u deze weg niet wilt bewandelen, overweeg dan om met een accountant om de tafel te gaan zitten om te zien wat uw opties zijn, of het nu gaat om bezuinigingen op de begroting of het verminderen van personeelsuren, de oplossingen voor deze problemen zijn te vinden in uw eigen bedrijf.

2. Slecht management

Net als het gezegde "gelukkige vrouw, gelukkig leven", zou u dit ook tegen uw werknemers moeten overwegen, aangezien zij de ruggengraat van elk bedrijf vormen. Een andere belangrijke reden waarom bedrijven failliet gaan, is vanwege slecht management. Of de manager nu een micromanager is of gewoon geen aandacht heeft voor hun bedrijf, het kan uiteindelijk resulteren in een mislukking. Werknemers kunnen een bedrijf maken of breken, of ze nu een massale uittocht plannen vanwege gruwelijke managementomstandigheden of als ze wild zijn vanwege een gebrek aan management, dit zal ertoe leiden dat uw bedrijf zijn doelen niet bereikt en uiteindelijk mislukt. Als manager is het jouw taak om een ​​leider te zijn, dit betekent dat je autoriteit moet tonen, maar ook je medewerkers de kans moet geven om te groeien.

3. U kunt de concurrentie niet verslaan

Dit is iets waarmee u goed rekening moet houden bij het plannen van uw bedrijf. Het is belangrijk om uw concurrenten te onderzoeken om te zien wat ze te bieden hebben en hoe u een betere ervaring kunt bieden. Amazon is een van die concurrenten die zijn concurrentie vrijwel heeft ingeslikt en uiteindelijk heeft geleid tot de sluiting van veel bedrijven als gevolg van hun groei. Hoewel het onvermijdelijk is en naarmate de tijd verstrijkt, zullen we merken dat we verliezen van de concurrentie. Het is aan jou of je in de loop van de tijd wilt veranderen of je aan dezelfde manieren wilt houden.

4. Kan zakelijke uitgaven niet beheersen

Dit sluit heel goed aan bij de financiële ontberingen die eerder werden genoemd. Veel bedrijfseigenaren merken dat ze meer uitgeven als het geld binnenkomt. Of het nu gaat om het uitschakelen van het team om happy hours te maken of het kopen van dure nieuwe computers voor op kantoor, bedrijfseigenaren zullen bijna elk excuus vinden om uit te geven, en dit is het resultaat van een slecht budgetplan. Als u merkt dat u onzorgvuldig veel geld uitgeeft, is het tijd om te gaan zitten en een budget te maken. Soms is dat alles wat u nodig heeft om ervoor te zorgen dat u altijd geld op uw rekening heeft.

5. Geen contact met klanten

Dit heeft meer betrekking op bedrijven die iets te verkopen hebben. Feedback van klanten is buitengewoon belangrijk, en als ze merken dat u hun feedback niet serieus neemt, zullen ze hun zaken elders doen. Onthoud dat de klant altijd gelijk heeft, en je moet altijd rekening houden met hun feedback, zelfs als dit een beetje kwetsend kan zijn voor jou of je waarden.

6. Slecht bedrijfsplan

Wanneer u uw bedrijf start en de nodige plannen maakt, is een van de eerste dingen die u moet doen, een bedrijfsmodel maken. Door een gedegen businessplan te maken, kunt u de nodige procedures invoeren om ervoor te zorgen dat uw bedrijf winstgevend is. Sommige bedrijven slagen er echter niet in om een ​​goed bedrijfsplan op te stellen dat als winstgevend kan worden beschouwd, en brengen niet de nodige wijzigingen aan wanneer de zaken beginnen te mislukken. Dit kan resulteren in een gebrek aan inkomsten en uiteindelijk uw deuren sluiten. Het belangrijkste dat u hier kunt doen, is snel handelen en de nodige wijzigingen aanbrengen in uw bedrijfsplan.

Laatste gedachten

naar een nieuw bedrijf gaan kan een beetje eng zijn, en de gedachte dat het mogelijk ten onder gaat, kan behoorlijk intimiderend zijn. Je moet je niet laten intimideren door deze dingen. De waarheid is dat de meeste van deze dingen kunnen worden voorkomen, en met de juiste voorbereiding en begeleiding zal uw bedrijf op weg zijn naar succes. Als u op een gegeven moment merkt dat uw bedrijf het niet zo goed doet, moet u die tijd nemen om achterover te leunen en het probleem te analyseren.

Onthoud dat van u als ondernemer niet verwacht wordt dat u altijd geld heeft, en dat er korte en hoge periodes zullen zijn, wat u daarmee doet is aan u. Beschouw jezelf nog niet als een mislukkeling, maar beschouw dit in plaats daarvan als een tijd om na te denken en het te gebruiken als een tijd voor groei.