6 dingen die je bedrijf er onprofessioneel uit laten zien

16 Sep 2020

6 dingen die je bedrijf er onprofessioneel uit laten zien

Je krijgt de klus geklaard en je krijgt het goed gedaan; maar als eigenaar van een klein bedrijf is dat soms niet genoeg. U moet uw eenden op een rij krijgen voor elk onderdeel van uw bedrijf, omdat u uw eigen webdesigner, grafisch ontwerper, accountant, directeur personeelszaken en verkoopteam bent - om nog maar te zwijgen over het maken van uw geweldige producten en diensten.

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf alleen professionele vibes uitstraalt, blijft u lezen om de zes dingen te leren waar u op moet letten terwijl u uw bedrijf inventariseert.

1. Rushed Branding

Een van de grootste zakelijke faux pas die je kunt maken, is dat je je boodschap niet vastlegt. Samenhang is de sleutel, en uw aanwezigheid op het web, kantoorbenodigdheden, toon en stem voor kopiëren en producten moeten allemaal logisch zijn. Als u klaar bent om een ​​vliegende start te maken, voelen logo's, kleurkeuzes en sloganen misschien niet zo belangrijk aan, maar dat zijn ze wel. Onthoud dat uw branding uw visuele aanwijzing is voor elke persoon die uw bedrijf voor het eerst ontmoet. Wat wil je dat ze voelen? Wat wil je dat ze meteen begrijpen?

 

 

Als u nog niet klaar bent om een ​​ontwerper in te huren, houd het dan simpel! Kies 2-3 kleuren en een lettertype dat je aanspreekt en begin met creëren.

Zodra u uw logo op zijn plaats heeft, moet u ervoor zorgen dat elk onderdeel van het materiaal (visitekaartjes, mediakits, prijsgidsen, menu's, enz.) eruitziet als uw merk. Houd uw website-URL en social media-handvatten gemakkelijk zichtbaar. Zorg ervoor dat het verhaal dat u in elk onderdeel van uw bedrijf vertelt, uw missie en waarden weerspiegelt.

2. Een onvolledige website

We leven in een digitale wereld, dus als bedrijfseigenaar is het belangrijk dat u dat feit omarmt door een opvallende, maar gemakkelijk te navigeren website te hebben. Uw klanten of klanten moeten u gemakkelijk online kunnen vinden en op uw website moet duidelijk worden vermeld wat u verkoopt, hoe u iets koopt of een afspraak maakt en hoe u contact met u opneemt.

 

Denk er bij het ontwerpen van uw website aan om te ontwerpen met mobiele apparaten in gedachten. U kunt zich gemakkelijk concentreren op hoe een ontwerp eruitziet op een desktop, aangezien dat het apparaat is waarop u het waarschijnlijk ontwerpt, maar u moet nadenken over hoe het ontwerp zich vertaalt naar mobiele apparaten. 

3. Inconsistente sociale media

Een van de gemakkelijkste plaatsen om een ​​bedrijf op de markt te brengen, is tegenwoordig op sociale media. Om nog maar te zwijgen, als je het simpel houdt, is het helemaal gratis om je goederen of diensten te promoten op Instagram, Twitter, Facebook of welk nieuw social media-platform dan ook. Voordat u begint te tweeten in een storm, moet u de tijd nemen om de aanwezigheid van uw bedrijf op sociale media te stroomlijnen.

Begin met zitten en maak een lijst met alle belangrijke sociale mediakanalen, en markeer degene waarvan u denkt dat ze het meest voordelig zijn voor uw bedrijf. Vervolgens wil je eerst accounts maken voor de door jou gekozen handle-naam voordat iemand anders het voor elk kanaal gebruikt. (Het kan zijn dat je niet op elk platform hetzelfde aanpakt, en dat is oké.) Vervolgens wil je een samenhangende biografie en merkfoto's of logo's aan elk account toevoegen, of dat nu voor een profielfoto is, een omslagfoto , of aan de slag gaan met een paar posts. Voor de kanalen die je tijdens je onderzoek hebt benadrukt, moet je wat tijd besteden aan het maken van een marketingplan, zodat je op het laatste moment geen beslissingen neemt over het plaatsen van berichten die mogelijk afwijken van het merk. Als je problemen hebt met foto's, blader dan door onze tips voor het maken van geweldige foto's met je telefoon of gebruik stockfoto's van hoge kwaliteit om je aanwezigheid te versterken.

Zelfs als u niet klaar bent om op de gewone website te posten, moeten uw pagina's er professioneel uitzien voor het geval iemand uw bedrijf opzoekt op zijn favoriete platform. Als uw accounts er eenmaal goed uitzien, vergeet dan niet uw social media-pagina's aan uw website te koppelen. 

4. Dat gratis domein

 

Over websites gesproken, als u nog geen aangepast domein heeft en e-mailadres ingesteld, dit is het moment om die gratis accounts waarop u vertrouwt te schrappen. Dit zijn doorgaans geen enorme zakelijke uitgaven, en ze geven een signaal af dat u uw bedrijf serieus neemt en vastbesloten bent uw bedrijf te laten werken. 

5. Uw gebrek aan juridische structuur

U moet uw bedrijf beschermen en dat moet u nu doen. Niets schreeuwt "amateur-uur" als een bedrijf dat niet over basisbescherming beschikt, om nog maar te zwijgen van het feit dat je het risico loopt dat niet-zo-oprechte burgers hiervan profiteren. Registreer uw bedrijf als u dit nog niet heeft gedaan. Kies uw bedrijfsentiteit zorgvuldig, want het type dat u kiest, heeft invloed op uw belastingen en wettelijke aansprakelijkheid. De meest voorkomende zakelijke entiteiten zijn eenmanszaken, maatschappen, commanditaire vennootschappen, bedrijven en naamloze vennootschappen. Het kan handig zijn om een ​​bedrijfsadvocaat of een accountant te raadplegen voordat u deze beslissing neemt. Vervolgens moet u, afhankelijk van uw behoeften, het juiste papierwerk indienen voor het handelsmerk, patent of copyright van uw producten of bedrijfsnaam. Deze bron van het United States Patent and Trademark Office is erg nuttig en kan u helpen uw opties af te wegen.

Als laatste, maar zeker niet de minste: zorg ervoor dat u een gangbaar systeem heeft voor het schrijven van contracten om ervoor te zorgen dat u eerlijk wordt betaald voor al het werk dat u doet, en dat het duidelijk is wie het partnerschap bezit de intellectuele rechten op al het werk dat u maakt. Overleg met een advocaat over contracten is ideaal, maar u kunt ook online vooraf geschreven sjablonen vinden om als startpunt te gebruiken.

6. Iffy Customer Service

Dat klopt: als bedrijfseigenaar heeft u ook vaak klantenservice. Afhankelijk van het type bedrijf dat u runt, zullen uw klantenservicebehoeften variëren, maar u moet een proces hebben om problemen op te lossen dat beleefd, professioneel en effectief is. Maak duidelijk waar uw klanten of klanten terecht kunnen voor klantenservice en bepaal vooraf uw beleid. Hoewel het oké is om flexibel te zijn, kan het uw reputatie schaden als bekend wordt dat sommige klanten beter worden behandeld dan andere.

 

 

Bepaal hoe u productretouren, klanten die niet tevreden zijn met uw werk en annuleringskosten, en deel die informatie op uw website. Zorg ervoor dat u gemakkelijk te vinden links op uw startpagina opneemt die klanten naar dit beleid leiden. Op die manier kunt u een duidelijk en eerlijk uitgangspunt hebben waar beide partijen naar kunnen verwijzen als u een probleem tegenkomt.

Afscheidende woorden van advies: Investeer waar het ertoe doet

Elke bedrijfseigenaar zal weloverwogen beslissingen moeten nemen over waar ze hun tijd, geld en middelen kunnen besteden. De waarheid is dat niemand van ons het allemaal kan, en het is belangrijk om wat speling te nemen. Hoewel het ideaal zou zijn om elk probleem op deze lijst onmiddellijk af te vinken, weet u dat het tijd zal kosten. Geef prioriteit aan uw bedrijfsdoelen wanneer u besluit wat u als eerste wilt aanpakken. Voor een freelance fotograaf is het belangrijk om een ​​website aan de praat te krijgen die je werk laat zien. Voor iemand die eigenaar is van een reclamebureau voor sociale media, is een directe aanwezigheid op sociale media iets dat niet kan worden genegeerd.

Denk goed na over welke gebieden van uw bedrijf het meest zichtbaar zijn voor klanten en klanten en welke de grootste impact hebben, begin daar en werk de lijst af. U ziet er in een mum van tijd uit als een Fortune 500-bedrijf.