5 holistische benaderingen van tijdmanagement

17 Sep 2020

5 holistische benaderingen van tijdmanagement

Er zijn veel dingen die u als ondernemer dagelijks moet doen. Tijdbeheer is een groot deel van succes. Je moet teams beheren, sociale media gebruiken om potentiële klanten te bereiken, de klanten die je hebt beheren en marketingstrategieën implementeren. U moet nog zoveel meer doen, en veel van deze dingen kosten tijd.

Hoewel er tal van apps zijn om u te helpen uw tijd te beheren en productiever te zijn, zijn er ook holistische dingen die u ook kunt doen. Om optimaal te zijn, moet u gezond zijn. Als je je niet goed voelt, denk je niet goed, en duurt het langer voordat alles is voltooid. Er zijn vijf dingen die u kunt doen om u te helpen uw tijd beter te beheren. Hoewel het indirecte oplossingen zijn, helpen ze je wel. Ze helpen je ook op veel verschillende manieren uit te blinken, dus het is goed om er een gewoonte van te maken in je leven.

We moeten nu draaien. Dit geldt vooral als we door de wereld van Covid-19 navigeren. Mogelijk implementeert u nog steeds wijzigingen om uw bedrijf in deze omgeving te laten gedijen. Met zoveel onzekerheid, moet je je momenten echt laten tellen. Je ondernemerschap moet in topconditie zijn om deze storm te doorstaan. Dit is de reden waarom concepten van de groenblijvende natuur zo essentieel zijn. Dit omvat essentiële zaken zoals leiderschap, marketing en productiviteit.

Natuurlijk zijn er tal van tips die u kunt gebruiken om uw tijd te beheren en productiever te zijn. Er zijn geweldige strategieën, maar iets wat ze je meestal niet vertellen, is dat je gezondheid er bij dit alles toe doet. Studies hebben aangetoond dat werknemers die niet goed eten, 66% meer kans hebben om niet productief te zijn. Met de hoeveelheid stress die velen voelen, is het zelfs belangrijker dan ooit om voor alles een holistische benadering van uw leven te hebben. Dit omvat productiviteit.

De vijf magische holistische ingrediënten voor productiviteit zijn:

  • Dieet
  • Slaap
  • Fitness
  • Ademhaling
  • Meditatie

Dieet

Het is belangrijk om uw lichaam te voorzien van voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen. Veel ondernemers eten niet goed omdat ze geen tijd hebben om lekker eten te bereiden. Misschien ga je vaak uit eten of eet je gewoon snelle hapjes zoals ramennoedels of mueslirepen (vol suiker). Je functioneert mentaal niet zo goed als je niet goed eet. Het eten van een uitgebalanceerd dieet is erg belangrijk. En hoeveel je eet en hoe vaak is belangrijk.

Eiwit is voedsel voor de hersenen, dus neem een ​​avocado, tonijn of hardgekookte eieren mee om te werken. Vezels zijn ook belangrijk. Zorg ervoor dat je je groenten eet. Ze in stukken snijden is niet zo tijdrovend, en u zult zich tijdens uw werkdag beter en effectiever gaan voelen als u betere eetgewoonten gaat ontwikkelen. Zelfs door een pot notenboter op kantoor te bewaren, is dit een goede snack voor mij die het goed doet in plaats van een chocoladereep elke dag. Je blijft gezonder, waardoor je geen dagen op je werk misloopt. Het is ook belangrijk om gehydrateerd te blijven. Als u uitgedroogd bent, kunt u zich meer gestrest voelen, moeite hebben met concentreren en een uitgeputte energie voelen. Probeer meer water en minder koffie te drinken. Blijkbaar zouden mannen minstens 125 ounce water per dag moeten drinken en vrouwen 91 ounce. Drink wat water in plaats van voor die derde of vierde koffie te gaan.

Slaap

Van een goede nachtrust houdt u scherp. Als je niet genoeg slaap krijgt, lijd je en functioneert je geest niet zo goed als zou moeten. Fitnessexperts en succesvolle ondernemers zullen je vertellen dat slaap je veel productiever maakt. Een goede nachtrust houdt 7-8 uur ononderbroken slaap in. Het helpt je om jezelf op te laden en geeft chemicaliën vrij in je bloed die je cellen verjongen. Dus welke stress, spanning of melancholie je ook hebt ervaren, zal worden uitgewerkt terwijl je slaapt. Laat je lichaam de genezing doen die het nodig heeft, en ga vroeg naar bed als dat nodig is, maar slaap wel.

Fitness

U moet even de tijd nemen om uw lichaam te bewegen. Dit klinkt misschien zo overbodig dat u niet gelooft dat het effectief is. Veel bewegen van je lichaam is waar we voor ontworpen zijn. Aan een bureau zitten is onnatuurlijk en die effecten moeten we tegengaan. Het is essentieel voor uw productiviteit en het hoeft niet elke dag veel tijd te kosten. Je hebt misschien veel excuses, zoals te moe zijn om te trainen, maar iedereen weet dat als je eenmaal aan je training begint, de energie komt. Uw werkproductiviteit zal aanzienlijk verbeteren met slechts 30 minuten verhogen van uw hartslag.

Sommige trainingen zijn erg intensief, dus je hoeft ze maar 20 minuten per dag te doen. Als je ervoor kiest om dit vijf dagen per week te doen, wordt het gewoon een vast onderdeel van je leven en weet je niet hoe je zonder hebt geleefd. Zorg ervoor dat je ook elke dag tot 10 minuten yogahoudingen doet. Hierdoor komen zowel fysieke als emotionele spanning vrij, waardoor je een productiviteitsmachine wordt. Vind je routine, vind elke dag een tijd en leg je eraan vast.

Ademwerk

Ja, we ademen, en dit is totaal natuurlijk. We denken er nauwelijks over na, want het is gewoon iets dat het lichaam automatisch doet. Het is onze levenskracht. In yoga zijn er meer verbeterde manieren om te ademen die ons meer zuurstof in het lichaam en de hersenen geven. Vaak gebruikt onze ademhaling alleen de kleinere longholte, maar als we dieper in de buik ademen, hebben we toegang tot onze volledige longcapaciteit.

Een paar minuten diep, langzaam ademen kan zoveel doen. Het beïnvloedt onmiddellijk uw emotionele toestand, energieniveaus en positieve manieren. Als je meer zuurstof in het lichaam brengt, breng je een grotere bloedstroom naar de hersenen, waardoor je helderder kunt denken. Als je echt productief wilt zijn, kan diep ademhalen een uitkomst zijn. Probeer het de volgende keer dat je geest wazig wordt.

Meditatie

Productiviteit heeft je focus nodig, en dit is wat meditatie je kan geven. Met zoveel afleiding kan het een uitdaging zijn om iets gedaan te krijgen. Je kunt je banden laten draaien door aan al deze verschillende dingen te denken, terwijl je ze niet echt verzorgt. Wij zijn dopamine-junkies, en daar kunnen we de technologiebeweging voor bedanken. Meditatie is een manier waarop we de effecten kunnen ontkennen van wat sociale media en andere computergerelateerde activiteiten van ons afnemen.

Studies hebben aangetoond dat meditatie de manier waarop onze hersenen functioneren verandert. Het helpt de effecten te verminderen van dingen die onze productiviteit afnemen. Dit omvat stress, angst en depressie. Meditatie is de kunst om gewoon in het moment te blijven. Stil zijn. Wanneer u dit in een ondersteunende omgeving aanscherpt, kunt u het in uw dagelijks leven gaan gebruiken. Je kunt je met een heldere geest op één ding concentreren.

De vijf tools die we hier hebben genoemd, zijn basisdingen die we als mensen doen. In zekere zin gaan we terug naar onze basis. Als je productief wilt zijn, zet jezelf dan in beweging, eet voedsel dat je lichaam en geest voedt, drink veel water en begin een beetje te mediteren. Deze dingen zullen de manier waarop u uw tijd beheert en hoe productief u bent aanzienlijk verbeteren.