5 fouten die je mogelijk maakt in je Instagram Stories

25 Sep 2020

5 fouten die je mogelijk maakt in je Instagram Stories

In tegenstelling tot permanente Instagram-berichten die tijdloos kunnen zijn of later worden vergeten, hebben Verhalen meestal meer impact op de kijker. Ja, Instagram Stories zijn een veel meer openhartige manier waarop je met je publiek kunt communiceren, en daarom gaan de meeste influencers naar Instagram om hun merk te promoten, hun persoonlijkheid te laten groeien, enz.

Maar alleen omdat Instagram Stories kan voor de meesten een geweldige marketingtool zijn, maar dat betekent niet dat alles wat je plaatst acceptabel is. Stories heeft zelfs zijn eigen trucs en methoden die gebruikers en influencers helpen hun potentieel te maximaliseren. Om deze trucs en methoden te achterhalen, moet je ze uittesten en bepalen welke werken met je publiek en welke niet. En het is oké om fouten te maken terwijl je de kneepjes van het vak leert.

Hier zijn vijf van de meest voorkomende fouten die je zou kunnen maken op Instagram Stories, en hoe je ze kunt oplossen.

1. Inconsistentie

Soms raakt een merk zo ondergedompeld in het idee om producten en evenementen te promoten op Instagram Stories, dat ze er meteen in duizelen in onbekende wateren en alles en nog wat op hun profiel posten. Maar voordat je erin duikt, moet je eerst begrijpen dat het tijd kost om de juiste look voor je merk op Stories te vinden.

Je moet consistentie hebben om Stories voor je te laten werken. De esthetiek van uw merk is in dit geval erg belangrijk, omdat het mensen laat zien wie u bent en wat u doet. Zelfs als je verschillende sociale en community-mediamanagers hebt die berichten en promoties publiceren, moet je ze leren hoe je Verhalen effectief kunt maken voor je merk, en moet je een vooraf afgesproken plan hebben voor je tone of voice en hoe de beelden en de tekst moet eruitzien en aanvoelen.

Houd bij het nadenken over consistentie rekening met de volgende doelstellingen:

  • Wilt u de tekst in hoofdletters of standaard?
  • Wat voor kleur (en) ga je gebruiken? Sluiten de kleuren aan bij het palet van uw merk?
  • Wilt u tekstblokkering, een full-colour blok, semi-transparant kleurblok of geen blok?
  • Is uw merk oké met gebruik je emoji's en tekeningen?

2. Een verhaal proberen op te splitsen

Narratieve uitsplitsingen kunnen rampzalig worden, vooral wanneer je InstaStories gebruikt om een ​​live-evenement te verslaan. Soms hebben gebruikers en influencers de slechte gewoonte om hun eerste Instagram-verhaalvideo of -afbeeldingen te publiceren (bijv. Pronken met de locatie), en soms later het volgende deel van het verhaal te publiceren (bijv. De gasten komen langzaam opdagen bij het evenement) en vervolgens publiceren een ander deel van het verhaal, enzovoort. Als je het verhaal op zo'n manier opsplitst, zal je verhaal alleen maar onsamenhangend aanvoelen elke keer dat een gebruiker probeert terug te gaan en het volgende stuk te bekijken.

Het belangrijkste hier is dat je geen delen van het verhaal de deur uit in een onmiddellijk tijdsbestek omdat een evenement Live is. Probeer in plaats daarvan de eerste drie of vier delen van je verhaal eerst vast te leggen voordat je ze samen als set publiceert, zodat je kijkers worden getrakteerd op een samenhangend verhaal.

3. Focussen op meerdere dingen tegelijk

Zoals hierboven vermeld, is consistentie de sleutel in Stories. Hoewel het verleidelijk is om kleine fragmenten te posten van alles wat er bij je merk gebeurt, zal de impact op je kijkers veel groter zijn als je ze één ding tegelijk laat zien.

Bijvoorbeeld, als je met een nieuw product wilt pronken, dan kun je Stories gebruiken om de verpakking en de functie te laten zien, een demonstratie van dat product te geven en te praten over de speciale aanbiedingen die daarbij horen. Door dit te doen, kun je je op één ding concentreren, en dat ene ding alleen in de 24-uurs levensduur van dat verhaal.

Maak je geen zorgen dat je meerdere producten op één dag moet laten zien. Onthoud dat er altijd morgen is om een ​​ander product te promoten.

4. Geen interactieve ervaring bieden

Met Stories kunt u uw kijkers een interactieve ervaring bieden. Als u ze niet meeneemt naar de ervaring, zal er alleen maar een verbroken verbinding ontstaan ​​tussen u en (wat had kunnen zijn) uw potentiële klanten.

Interactie betekent dat u meer moet doen dan alleen een stilstaand beeld plaatsen van een product dat u probeert te verkopen. Probeer in plaats daarvan een video over het uitpakken te filmen, waarin u de verwachting opbouwt terwijl u de productverpakking laat zien en opent, en het product daarna in gebruik neemt. Denk er tijdens het filmen aan om rechtstreeks met de kijkers te communiceren en te zeggen wat je leuk vindt aan je product.

Benieuwd naar de mening van je volgers? Geen probleem! Door peilingen en veegmeters in te voeren, kunnen kijkers stemmen op producten en suggesties op basis van hoe ze erover denken. Met video's en stemhulpmiddelen op het scherm kunt u een meer interactieve ervaring met uw publiek creëren.

5. Gebrek aan creativiteit

Instagramverhalen zijn geen Instagramverhalen zonder creativiteit. Het hele punt van Stories is om opwindende promoties en ervaringen voor je publiek te creëren.

Hoewel je niet altijd live-evenementen of productdemo's hoeft te posten, kun je toch proberen andere manieren te bedenken om dingen sociaal te maken. U kunt kortingscodes en kortingsbonnen aanbieden aan kijkers die er een screenshot van maken of hun reactie opnemen in een enquête op het scherm die u mogelijk opzet.

Bovendien zijn een van de nieuwste trends op dit moment boemerangs, en dat zijn een leuke methode om beweging aan je verhalen toe te voegen. Boemerangs hebben de neiging om automatisch de enkele simpele beweging die je maakt te animeren, dus het is niet nodig om verder te bewerken of aan te passen. Bovendien voegt het alleen beweging toe aan een korte hoeveelheid film die u omgekeerd en herhaald wilt hebben. Een persoon die in het water springt, zou bijvoorbeeld graag willen dat hij / zij in en uit het water jojt. Boemerangs dwingen om te werken (of proberen het correct te timen) zal het er alleen maar springerig en ongepolijst uit laten zien. Om het correct te doen, moet u weten wat u wilt laten zien.

Conclusie

Het is oké om deze fouten bij uw eerste poging te maken, maar terwijl je doorgaat met Instagram Stories en ziet wat wel en niet werkt, ben je goed op weg om je merk te promoten, de verkoop te stimuleren en trouwe volgers te krijgen voor de komende jaren.